Pharmaceutical market research – badania dla farmacji

healthcare market research

Branża farmaceutyczna jest jedną z najprężniej rozwijających się na polskim rynku. Jak pokazują bowiem liczne badania, Polacy kupują na potęgę zarówno leki OTC, jak i suplementy diety. Realizacja projektów pharmaceutical market research jest dziś zatem obowiązkiem każdego podmiotu, który zamierza zachować konkurencyjność oraz osiągać stale wzrastające zyski ze sprzedaży.

Healthcare market research – na czym to polega?

Badania dla farmacji są prowadzone przede wszystkim z myślą o wsparciu działań podejmowanych w ramach usprawnienia kampanii marketingowej. Główną drogą dotarcia do konsumentów jest reklama telewizyjna. Podmioty farmaceutyczne wydają gigantyczne środki na jej emisję, jednak czy mogą być pewne, że cechuje się ona wystarczającą skutecznością? Aby zweryfikować tę kwestię, zasadne jest prowadzenie badań Pharmaceutical market research.

W ramach badań marketingowych ocenie klientów z grup docelowych klientów poddaje się między innymi koncepcje reklamowe – zarówno na wczesnym etapie, jak i już w trakcie wyświetlania  w telewizji. Po ich zaprezentowaniu od uczestników badania pozyskiwane są dane na temat ich odczuć po obejrzeniu spotów. Analiza może obejmować także hasła stosowane w reklamie, ocenę gry aktorskiej, czy też elementów audiowizualnych.

Badania opakowań leków

Klienci mając do wyboru leki bez recepty różnych marek, które w rzeczywistości niewiele się pomiędzy sobą różnią, zwracają ogromną uwagę przede wszystkim na opakowanie. Aby spełniło ono ich preferencje, powinno być przede wszystkim wygodne oraz atrakcyjne pod względem wizualnym. Firma farmaceutyczna w ramach projektów pharmaceutical market research może więc zweryfikować, jakie konkretnie elementy opakowań przyciągają w największym stopniu uwagę pacjentów oraz jak oceniają oni wykorzystane elementy identyfikacji wizualnej.

Badania farmaceutów

Projekty healthcare market research mogą być przeprowadzane nie tylko na grupach konsumentów, lecz także farmaceutów oraz lekarzy. Warto zapytać ich o opinie, gdyż przecież to właśnie oni rekomendują leki swoim pacjentom. Uzasadnienie mają w tym przypadku zwłaszcza indywidualne wywiady pogłębione (IDI) oraz zogniskowane wywiady grupowe (FGI).

Podsumowanie

Badania pharmaceutical market research to zatem doskonałe rozwiązanie, na które warto zdecydować się w celu rozpoznania potrzeb i oczekiwań nabywców produktów medycznych i leczniczych. Liderem w branży badań rynku medycznego jest w chwili obecnej firma Biostatâ, prowadząca projekty Medical market research już od 12 lat.